ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ & ΟΔΗΓΗΣΗ

Καλοκαίρι σημαίνει γέλιο, ανεμελιά, απόλαυση και χαρά!

Διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές, ώστε κανένα ατύχημα να μην σταθεί εμπόδιο στο καλοκαίρι σας

Η Ελλάδα ως ενας απο τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς το καλοκαίρι κατακλύζεται από τουρίστες και είτε μένεις σε νησί, είτε στην Αθήνα ή ακόμα και σε χερσαίους προορισμούς σίγουρα συναντάς αρκετό κόσμο που επέλεξε να κάνει τις διακοπές του στη χώρα μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αφενός να γεμίζουν οι δρόμοι με περισσότερα αμάξια από όσα έχεις συνηθίσει, αφετέρου οι οδηγοί να μην είναι γνώστες της περιοχής, και να αυξάνεται το ποσοστό επικινδυνότητας στους δρόμους.

Σύμφωνα με στοιχεία του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του ΕΜΠ τα τροχαία ατυχήματα αυξάνονται τους καλοκαιρινούς μήνες και ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές. Χαρακτηριστικό είναι οτι σε αυτές τις περιοχές τα περισσότερα ατυχήματα αφορούν δίκυκλα (52%) ενώ σε μη τουριστικές περιοχές τα υψηλότερα ποσοστά τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα αφορούν επιβατικά αυτοκίνητα (54%). Μία από τις πιο βασικές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων από ξένους οδηγούς είναι η κατάχρηση αλκοόλ (22%).

Γνωρίζοντας λοιπόν ότι η χώρα μας το καλοκαίρι πλημμυρίζει με κόσμο που δεν γνωρίζει τους δρόμους, σε συνδυασμό με ένα όχι ιδιαίτερα καλό οδικό δίκτυο στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς μας και έχοντας δεδομένη τη χαλαρότητα των οδηγών, ξένων και μη, καλό είναι να αποφεύγουμε ορισμένες συνήθειες τόσο για την καθημερινή μας οδηγική συμπεριφορά όσο και για ένα καλοκαιρινό ταξίδι.Αποφεύγουμε

1. Κακή στάση οδηγού και συνοδηγού :

Η οδήγηση με τον αγκώνα έξω από το παράθυρο ή τα πόδια του συνοδηγού πάνω στο ταμπλό του αυτοκινήτου είναι συνηθισμένες εικόνες που συναντάμε το καλοκαίρι και όμως κρύβουν πολλούς κινδύνους… Όταν οδηγείτε τα χέρια στο τιμόνι!!  Η κακή στάση οδήγησης  για λίγη αίσθηση δροσιάς αφενός περιορίζει τις ικανότητες του οδηγού και μειώνει τον χρόνο αντίδρασης του σε ένα πιθανό κίνδυνο αφετέρου εμπεριέχει επιπλέον  κίνδυνο τραυματισμού σε τυχόν ατύχημα.

Σε ότι αφορά τον συνοδηγό  η σύνηθες  καλοκαιρινή “άνετη” στάση με τα πόδια στο ταμπλό θέτει τον εαυτό σε πολύ υψηλό κίνδυνο. Σε περίπτωση  μετωπικής σύγκρουσης ακόμα και με χαμηλή ταχύτητα θα ανοίξει ο αερόσακος που βρίσκεται στο ταμπλό του συνοδηγού και τα πόδια θα τιναχτούν βίαια προς τα πίσω αφού αντί να έρθει ο αερόσακος σε επαφή με το κεφάλι όπως κατασκευαστικά είναι σχεδιασμένος να κάνει θα βρει στην πορεία του τα πόδια. Υπάρχει κίνδυνος καταγμάτων στα πόδια και ζημιές στην λεκάνη ή την σπονδυλική στήλη. Οι αερόσακοι μπορεί επίσης να ωθήσουν τα πόδια προς το πρόσωπο και να προκαλέσουν τραυματισμούς στη μύτη και το μέτωπο. Όσο υψηλότερη ταχύτητα τόσο μεγαλύτερος έως και θανάσιμος ο κίνδυνος. 

2. Οδήγηση με σαγιονάρες | Οδήγηση χωρίς μπλούζα:

Μπορεί να μην διευκρινίζεται ξεκάθαρα στον Κ.Ο.Κ η παράνομη οδήγηση με σαγιονάρες καθώς στο άρθρο 13 αναγράφεται αόριστα περί επικίνδυνης οδήγησης καθώς «ο οδηγός οφείλει κατά την οδήγηση να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του. Να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα στους αναγκαίους χειρισμούς» και είναι στην κρίση του τροχονόμου να επιβάλλει πρόστιμο της τάξεως των 100€ και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες αλλά το ουσιαστικό ερώτημα είναι αυτό?

Με τα ακατάλληλα υποδήματα μειώνεται ο έλεγχος του οδηγού στα πεντάλ και αυξάνεται ο κίνδυνος να γλιστρήσει-μπλεχτεί. Για παράδειγμα, σε ένα ατύχημα το ακατάλληλο παπούτσι μπορεί να μειώσει το χρόνο πέδησης άρα και την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος, ενώ δεν είναι και λίγες οι φορές που οι σαγιονάρες μπορούν να μπλεχτούν στα πεντάλ και να δημιουργηθεί έτσι ένα ατύχημα. Για αυτό καλό θα είναι να έχουμε πάντα μαζί μας ένα ζευγάρι κλειστά παπούτσια που αρχικά μας παρέχουν τη σταθερότητα που χρειάζεται και έπειτα μπορεί να μας γλιτώσουν από ένα πιθανό πρόστιμο. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε οδηγούς-συνεπιβάτες μηχανών που ιδίως σε τουριστικά μέρη οδηγούν κυριολεκτικά ημίγυμνοι.

Οι κίνδυνοι εγκυμονούν από την απλή οδήγηση, εγκαύματα από κάψιμο του ηλίου και τσιμπήματα εντόμων, και αυξάνονται σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος με εγκαύματα και ουλές από την επαφή του ανθρώπινου σώματος  με την καυτή άσφαλτο του οδοστρώματος. Το προστατευτικό μπουφάν μπορεί να γλιτώσει από απλούς πιθανούς τραυματισμούς  μέχρι και κατάγματα. Ένας απλός επιφανειακός τραυματισμός στο πόδι διαφέρει σε μεγάλο βαθμό και εξαρτάται από το είδος υποδημάτων του αναβάτη.

3. Αφυδάτωση:

Σε ένα οδικό ταξίδι εν μέσω καύσωνα είναι πολύ σημαντικό ο οδηγός να παίρνει τα απαραίτητα υγρά. Σύμφωνα με έρευνες, ένας αφυδατωμένος οδηγός μπορεί να κάνει τα ίδια λάθη με κάποιον που έχει καταναλώσει έως και 8 ποτήρια κρασιού. Ελαφρύ φαγητό και πολλά υγρά θα καταπολεμήσουν την υπνηλία και θα βοηθήσουν την συγκέντρωση του οδηγού.
Οδηγώντας το καλοκαίρι θα πρέπει να φροντίσουμε να είμαστε προετοιμασμένοι για τυχόν αναπάντεχα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν λόγω καιρικών συνθηκών. Δεν ξεχνάμε επίσης πριν ταξιδέψουμε τους καθιερωμένους ελέγχους στα ζωτικά σημεία του αυτοκινήτου:

Ελέγξτε ελαστικά, υαλοκαθαριστήρες, φώτα, μπαταρία ενώ φροντίζουμε να έχουμε πάντα ένα Κουτί πρώτων βοηθειών και Πυροσβεστήρα.

Εάν εσύ πάλι νοιώθεις σίγουρος για την οδήγηση σου μην ξεχνάς ότι κάποιος άλλος βρίσκεται σε:

  • Ανέμελη – ξέγνοιαστη κατάσταση
  • Μεθυσμένος
  • Προέρχεται από χώρα  με άλλο οδικό δίκτυο
  • Στην χώρα του οδηγούν δεξιοτίμονα
  • Οδηγάει 1η φορά στον τόπο σου
  • Οδηγάει 1η φορά στη ζωή του

Προσάρμοσε την οδήγηση σου σε κάθε πιθανό κίνδυνο και……ΚΑΛΑ ΜΠΑΝΙΑ

https://www.accidentanalysis.gr/kalokairi_kai_odigisi_pragmatognomonas_analisi_troxaion_atiximaton-n-6.html

Να περνάτε όμορφα και καλοκαιρινά!!!

Πηγή: Κώστας Παπαδάτος
Πραγματογνώμων – Μηχανολόγος Μηχανικός
Accident Research and Analysis – EVU Greece